Drukarka do biura
Jaka drukarka będzie najlepsza dla potrzeb Twojej działalności?
Decydując się na wyposażenie swojego miejsca pracy w sprzęt drukujący, stajesz przed dylematem, jakie urządzenie wielofunkcyjne do biura będzie najlepszym wyborem. Przeglądasz oferty, czytasz opinie, poszukujesz wsparcia w poradnikach. Jednak odpowiedź na pytanie, jaka drukarka do biura sprawdzi się u Ciebie nie jest prosta. Każda branża oraz firma ma inne zapotrzebowanie względem ilości oraz jakości wydruków. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę wybierając najlepsze urządzenie wielofunkcyjne do biura.
Promocyjna cena, okazyjna wyprzedaż sezonowa, sprzedaż bez VAT i dziesiątki innych akcji zachęcają Cię do zakupu konkretnych modeli drukarek. Jednak dla potrzeb działalności gospodarczej wymogi dotyczące parametrów sprzętu i dodatkowych funkcjonalności są znacznie bardziej rozbudowane niż te, obowiązujące w warunkach domowych. Aby wybrana drukarka służyła Ci przez dłuższy okres czasu, nie była podatna na awarie i odznaczała się wysoką jakością wydruków, powinna być przede wszystkim optymalna dla Twoich potrzeb.
Najlepsza drukarka do biura - czy istnieje jedno urządzenie zadowalające wszystkich?
Najlepsza drukarka do biura - czy istnieje jedno urządzenie zadowalające wszystkich?
Oczywiście odpowiedź brzmi: "nie". Tak jak w przypadku innych sprzętów i urządzeń technicznych używanych w bieżącej działalności firmy, tak i w tutaj nie ma uniwersalnych rozwiązań, które odpowiadałyby wszystkim. W zależności od ilości pracowników, profilu przedsiębiorstwa, częstotliwości wydruków oraz oczekiwanej jakości, możesz wybierać spośród różnych rodzajów urządzeń.
Jaka drukarka do biura będzie najlepsza? • atramentowa - Sprawdza się głównie przy obsłudze dokumentów tekstowych i kolorowych wydruków niskim kosztem.
• laserowa - jest droższa od drukarki atramentowej, ale przez wielu uznawana, jako najlepsza drukarka do biura . Dobrze radzi sobie, kiedy liczy się czas wydruku i jego wysoka jakość.
• page wide - atramentowe drukarki/MFP marki HP nowej generacji, wydruki mają lepszą odporność na wilgoć i mechaniczne uszkodzenia niż tradycyjne urządzenia atramentowe.
• ledowa
• żelowa
Na co jeszcze zwrócić uwagę, aby kupić najlepsze urządzenie wielofunkcyjne do biura ?
Oprócz rodzaju drukarki oraz budżetu przeznaczonego na jej zakup warto skupić się także na aspektach, które na pierwszy rzut oka nie są zbyt istotne. Niemniej jednak w codziennej pracy mają spore znaczenie:
• rozmiar sprzętu - w małej przestrzeni o ograniczonych możliwościach nie sprawdzą się urządzenia o dużych gabarytach. Zastanów się, w którym miejscu postawisz drukarkę, czy nie zakłóci ona komfortu pracy i jak będzie się prezentowała w otoczeniu biurowym.
• koszty eksploatacji - warto pamiętać, że oprócz jednorazowej opłaty związanej z zakupem drukarki, będziesz ponosił bieżące wydatki związane z jej utrzymaniem. Zakup papieru, wymiana tonerów, tuszy, bieżące serwisowanie i konserwowanie oraz opłaty za prąd mają istotne znaczenie dla budżetu Twojej działalności.
• obciążalność - ile stron miesięcznie można wydrukować bez narażania sprzętu na przeciążenia czy awarie
Najlepsza drukarka do biura powinna być zatem dopasowana do profilu Twojej działalności. Nie warto kupować sprzętu kierując się jedynie intuicją czy atrakcyjną ceną. Jeżeli nie posiadasz fachowej wiedzy w tym temacie, dobrym pomysłem może być skorzystanie z pomocy specjalistów.